JAUNA IZMEŠU PĀRBAUDE – KO JUMS VAJADZĒTU ZINĀT PAR WLTP?
PAR PASAULĒ SASKAŅOTO VIEGLO TRANSPORTLĪDZEKĻU TESTĒŠANAS PROCEDŪRU – WLTP
Kad izvēlaties Nissan automobili, mēs vēlamies, lai Jūsu rīcībā būtu visi fakti. Tas attiecas arī uz precīzi un skaidri paustu informāciju par automobiļa izmešiem un degvielas patēriņu.
Ir stājušies spēkā jauni normatīvie akti, kas to padara vienkāršāku. To sauc par Pasaulē saskaņoto vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūru (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) jeb saīsinājumā no angļu valodas – WLTP. Visiem automobiļu ražotājiem būs atbilstoši WLTP jāpārbauda savi automobiļi pirms tie varēs nonākt pārdošanā.
2017. gada septembrī sākās WLTP ieviešana jauniem automobiļu modeļiem vai jaunām spēka piedziņām, un WLTP pakāpeniski aizstāj agrāko testēšanas procesu – Eiropas Jauno braukšanas ciklu (New European Driving Cycle) jeb NEDC.
No 2018. gada janvāra Nissan ir sācis pārdot atbilstoši jaunajai procedūrai homoliģētus automobiļus, bet no 2018. gada septembra WLTP homoliģēti būs visi Nissan pārdošanai paredzētie automobiļi Nissan dīleru tīklā. No 2019. gada septembra WLTP noteikumi tiks piemēroti arī vieglajiem komercautomobiļiem.
Pārejas posmā no NEDC uz WLTP reizēm tiks norādīti abu sistēmu sniegtie rezultāti. Tālāk sniegtais kopsavilkums paskaidro atšķirības starp abām pārbaudes procedūrām, lai ļautu klientiem vieglāk salīdzināt automobiļus.
WLTP – LABĀKS PĀRBAUDES VEIDS
WLTP pārbaudes metode sniedz reālāku automobiļu radīto izmešu un degvielas patēriņa informāciju nekā NEDC – tuvāku tam, ko Jūs varat sasniegt ikdienas braukšanā.
Piemēram, jaunā testēšana tiek veikta plašākā temperatūru diapazonā, tā ilgst ilgāk un to mēra vairāk kā divas reizes garākā pārbaudes ceļā nekā NEDC pārbaudēs nobrauktajā attālumā.
Lai labāk atbilstu standarta braukšanas apstākļiem, jaunais pārbaudes cikls ietver vairākus straujus paātrinājumus, īsākas apstāšanās, lielāku vidējo ātrumu un lielāku maksimālo ātrumu.
Pretēji līdzšinējai praksei, kad tika modelēta braukšana pilsētā un ārpus pilsētas, tagad automobiļus pārbauda četros dažādos braukšanas ātruma diapazonos.
Tādējādi iegūtās vērtības raksturo atšķirīgus autovadīšanas stilus atšķirīgos apstākļos.
Skaitliskās vērtības ņem vērā atšķirības automobiļa aprīkojumā – tostarp individuālas izvēles – visā attiecīgā automobiļa modeļa diapazonā.
DATI, KAS IR TUVĀKI REĀLAJIEM BRAUKŠANAS DATIEM
Lai gan precīzāks, WLTP joprojām ir tikai laboratorijas process. Lai iegūtie rezultāti būtu vēl reprezentatīvāki, tiek ieviesta otra pārbaudes procedūra.
To sauc par Izmešu pārbaudi reālos braukšanas apstākļos (Real Driving Emissions test) jeb RDE. Šai pārbaudei ir nepieciešams, lai automobiļus pārbaudītu uz ceļa, apstākļos, kas precīzāk atbilst tiem, ar kādiem visticamāk sastapsies vidusmēra autovadītājs.
RDE pārbaude ietver braukšanu kāpumā un kritumā, lēnu pārvietošanos pilsētā, braukšanu pa vidēja ātruma lauku ceļiem un ātriem autoceļiem, kā arī to veic dažādā augstumā un gaisa temperatūrā, mainot automobiļa kravas apjomu.
No 2019. gada septembra visi jaunie Nissan automobiļi un vieglie komercautomobiļi tiks pārbaudīti atbilstoši RDE.
DATI, KAS JUMS PALĪDZ
WLTP un RDE kopīga izmantošana nozīmē to, ka Nissan reklāmās un mājaslapās norādītās skaitliskās vērtības precīzāk raksturos reālo CO₂ izmešu apjomu un degvielas patēriņu.
Protams, pastāv iespējamība, ka saglabāsies atšķirība starp norādītajām skaitliskajām vērtībām un vērtībām, ko Jūs paši sasniegsiet, tomēr jaunās pārbaudes procedūras paredz krietni samazināt šo atšķirību.
Jauno WLTP testēšanas apstākļu dēļ skaitliskās vērtības būs augstākas par tām, kuras iegūtas novecojušajā NEDC testēšanas procesā. Nissan automobiļi paliek tie paši – tiek vienīgi uzlaboti standarti, ar kuriem automobiļus pārbauda.