Termins |
Skaidrojums |
4WD |
Pilnpiedziņa. Dzinējs nodrošina visu četru riteņu piedziņu. |
ABS |
Riteņu pretbloķēšanas bremžu sistēma, kas sekundes ietvaros vairākkārt atkārtoti aktivizē un atlaiž bremzes, lai novērstu riteņu bloķēšanos un palīdzētu saglabāt kontroli pār automobili. |
Aizmugurējie automobiļa stāvvietā novietošanas sensori un atpakaļskata kamera |
Automobiļa bamperī iestrādātie sensori nosaka šķēršļus līdz pat 1,5 m attālumā aiz automobiļa un raida pārtrauktu brīdinājuma signālu, lai informētu autovadītāju par attālumu līdz attiecīgajiem šķēršļiem. Brīdinājuma signāls kļūst nepārtraukts, ja šķērslis atrodas tuvāk par 30 cm. Atpakaļskata kamera nodrošina skatu uz telpu automobiļa aizmugurē. |
"Aklās" zonas brīdinājuma sistēma |
Nissan sistēma, kas izmanto plaša skata aizmugurējo kameru, lai noteiktu citu transportlīdzekļu atrašanos automobiļa "aklajā" zonā, kas atrodas automobiļa sānos. Ja automobiļa "aklajā" zonā tiek konstatēts kāds transportlīdzeklis, parādās brīdinājums par to. |
Aktīvā brauciena kontroles sistēma |
Sistēma, kas regulē dzinēja griezes momentu un viegli pielieto bremzes, lai samazinātu automobiļa svārstīšanos uz priekšu un atpakaļ. |
Aktīvā bremžu ierobežotās slīdes sistēma |
Aktīvā bremžu ierobežotās slīdes sistēma (ABLS), konstatējot riteņu izslīdi, automātiski aktivizē bremzes ritenim/riteņiem, kam ir noteikta izslīde, un novirza jaudu uz riteni/riteņiem ar labāko vilci. |
Aktīvā dzinēja bremzēšanas sistēma (AEB) |
Šī sistēma palīdz samazināt automobiļa ātrumu, papildus bremžu darbībai nedaudz bremzējot ar dzinēju. |
Aktīvā trokšņu novēršanas/kontroles sistēma |
Aktīvā trokšņu kontroles sistēma (ANC) jeb aktīvā trokšņu samazināšanas sistēma (ANR) ļauj samazināt nevēlamos trokšņus, pievienojot papildu skaņu, kas ir īpaši paredzēta citas skaņas slāpēšanai. |
Aktīvā skaņas pastiprināšanas sistēma |
Simulēta dzinēja skaņa, kas tiek raidīta, izmantojot automobiļa audio sistēmu. |
Aktīvā vilces kontroles sistēma |
Aktīvā vilces kontroles sistēma pagriezienos un uz slidena ceļa bremzē iekšējos riteņus, kompensējot nepietiekamu stūres jutīgumu. Tādējādi tā darbojas līdzīgi ierobežotas slīdes diferenciālim. |
All Mode 4x4-i |
Nissan pilnpiedziņas sistēma, kas automātiski aktivizējas noteiktos braukšanas apstākļos (piemēram, braucot pa dubļiem, sniegu vai šķīdonī). Nodrošina maksimālu vilci un tūlītēju reakciju. |
Apkārtskata monitors |
Apkārtskata monitors sniedz 360 grādu skatu uz automobili no "putna lidojuma" skatu punkta. |
Automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma |
Sistēma, kas nosaka sadursmes iespējamību. Tā raida skaņas un vizuālu brīdinājuma signālu, un, ja autovadītājs nesamazina braukšanas ātrumu, tā pielieto bremzes. |
Automātiskā pārnesumkārba |
Transmisija, kas automātiski pārslēdzas uz lielāku vai mazāku pārnesumu. |
Automātiskas tālās / tuvās gaismas |
Augstas izšķirtspējas kamera, kas ietver modernizētu programmatūru, automātiski pārslēdzot tālās/tuvās priekšējās gaismas, reaģējot uz pretī braucošajiem automobiļiem. |
Automobiļa virsbūves kustības kontroles sistēma |
Automobiļa virsbūves kustības kontroles sistēma kontrolē automobiļa virsbūves kustību papildus braukšanas kontrolei, ko nodrošina balstiekārtas amortizācija. |
Automobiļa virsbūves veids |
Automobiļa veids, ko nosaka tā virsbūves forma vai stils, piemēram, sporta automobilis, hečbeks, krosovers utt. |
Autovadītāja noguruma brīdinājums |
Autovadītāja noguruma brīdinājums (DAA) palīdz uzraudzīt un novērst autovadītāja koncentrēšanās spēju zudumu. Sensori pārrauga autovadītāja braukšanas stilu, raidot mirgojošu brīdinājuma signālu (kafijas krūzes simbolu) automobiļa braukšanas palīgsistēmu displejā, ja tiek konstatēta neierasta stūres vadība, kas norāda uz iespējamu nepieciešamību pēc pārtraukuma autovadītājam. |
Balstiekārta |
Elementi, kas savieno riteņus un automobiļa apakšējo konstrukciju un kam ir noteicošā loma automobiļa vadāmībā. Vairākumam balstiekārtu ir spirālatsperes vai plakanatsperes. Atsperu kustību vada amortizatori; papildu kontroli iespējams nodrošināt, izmantojot balststieni vai pat divus šādus stieņus – vienu priekšpusē, bet otru – aizmugurē. |
Brīdinājums par izbraukšanu no savas braukšanas joslas |
Sistēma, kas raida vizuālu un skaņas signālu, ja automobilis izbrauc no savas braukšanas joslas. Brīdinājuma signāls tiek apturēts, autovadītājam ieslēdzot pagrieziena rādītāju, lai norādītu par apzinātu braukšanas joslas maiņu. |
Ceļa zīmju atpazīšanas sistēma |
Priekšējā kamera, kas automātiski nolasa braukšanas ātruma ierobežojumu zīmes un parāda šo informāciju autovadītājam. Šī funkcija darbojas visā Eiropā neatkarīgi no attiecīgajā valstī spēkā esošo ceļa zīmju noformējuma. Tā ņem vērā arī faktu, ka noteiktās valstīs lietus laikā ir spēkā samazināts braukšanas ātrums, un parāda abus ātruma ierobežojumus – lietus apstākļiem un sausiem laikapstākļiem. |
Cilindra diametrs x virzuļa gājiens |
Tā ir attiecība starp cilindra diametru un virzuļa gājiena garumu dzinējā. Šīs rādītājs palīdz noteikt, vai dzinējs ir paredzēts lielāka ātruma vai lielāka griezes momenta nodrošināšanai. Lielāka virzuļa gājiena dzinējam (kad virzuļa gājiens ir lielāks nekā cilindra diametrs) tiek nodrošināts lielāks griezes moments uz maksimālās jaudas rēķina; mazāks virzuļa gājiens nodrošina vairāk dzinēja jaudas ar mazāku apakšējo griezes momentu. |
CO₂ izmešu līmenis |
Automobiļa radīto oglekļa dioksīda izgarojumu apjoms. CO₂ ir piesārņojums. |
Common Rail |
Dīzeļzinēja degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēma, kas ļauj saglabāt nemainīgi augstu spiedienu visā degvielas vadā. Dzinēja elektroniskie komponenti regulē iesmidzināšanas spiedienu un intervālus atbilstoši dzinēja darbības ātrumam un slodzei. |
CVT automātiskā pārnesumkārba |
Nepārtraukti mainīga automātiskā transmisija. Pārnesumskaitlis mainās progresīvi, nevis pakāpeniski, kā tas ir manuālajā pārnesumkārbā vai tradicionālajā automātiskajā pārnesumkārbā. Sistēma izmanto metālisko ķīļsiksnu – ķīļsiksnu ar rullīšiem Nissan CVT automātiskās pārnesumkārbas gadījumā. |
Daudzfunkcionālais mērierīču displejs |
Attēlo dažādus ar veiktspēju un automobili saistītus datus, lai padarītu braucienu komfortablāku (piem., dzinēja dzesēšanas šķidruma temperatūru, dzinēja eļļas temperatūru un spiedienu, transmisijas eļļas spiedienu un temperatūru, pūtes spiedienu u. c. datus). |
dCi |
Saīsinājums terminam "tiešā iesmidzināšana ar Common Rail" ("direct Common-Rail injection"), kas ir attiecināms uz tiešās iesmidzināšanas dīzeļdzinēja sistēmu, ko izmanto vairākumā Renault-Nissan alianses automobiļu modeļu. Tā ietver augstspiediena līniju degvielas padevei uz atsevišķu inžektoru katram cilindram. |
Degvielas iesmidzināšana |
Degvielas iesmidzināšana piegādā precīzi izmērītu degvielas daudzumu dzinēja sadegšanas kamerām. Tā ir efektīvāka nekā karburatori, ko iepriekš lietoja benzīna dzinējos. |
Degvielas šūna |
Vilces sistēma, kas pašlaik ir izstrādes procesā. Degvielas šūna ģenerē elektrisko enerģiju, apvienojot skābekli un ūdeņradi. Tās vienīgais ražošanas atlikums ir ūdens tvaiks. |
Diferenciālis |
Transmisijas elements, kas atrodas starp pārnesumkārbu un piedziņas riteņiem. Diferenciālis pagriezienos pielāgo ātruma atšķirību starp kreisās un labās puses riteņiem. Pilnpiedziņas automobiļos tālākais diferenciālis, kas atrodas starp priekšējo un aizmugurējo asi, novērš riteņu berzi pilnpiedziņas apstākļos. |
DIG-T |
Tiešās iesmidzināšanas benzīna turbodzinējs. |
Dinamiskās kontroles sistēma |
Sistēma ar vienu pieskārienu pogai ļauj pielāgot dzinēja un stūres reakciju (un pārnesumkārbas reakciju ar CVT automātisko transmisiju aprīkotos automobiļos). |
Disku bremzes |
Bremzes, kuru darbībai izmanto dastmēru, lai piespiestu abus bremžu uzlikas pret riteņa rotējošo disku. |
Gaisa drošības spilvens |
Ar gaisu pildīts spilvens, kas palīdz novērst galvas un ķermeņa augšdaļas traumas spēcīgas sadursmes gadījumā. Priekšējie gaisa drošības spilveni tiek aktivizēti no stūres un mērinstrumentu paneļa. Sānu gaisa drošības spilveni tiek aktivizēti no durvīm, bet aizkarveida gaisa drošības spilveni ir iestrādāti automobiļa jumtā. |
"Drošības vairoga" tehnoloģijas (Safety Shield) |
Nissan drošības sistēmu komplekts, kas ietver automobiļa aktīvo reakciju ar mērķi izvairīties no sadursmes (īpaši izmantojot sensorus un kameras), piemēram, brīdinājumu par izbraukšanu no savas braukšanas joslas, "aklās" zonas brīdinājuma sistēmu, kustīgu objektu noteikšanas sistēmu. Drošības sistēmu klāsts var atšķirties atkarībā no automobiļa modeļa. |
EBD (bremžu spēka elektroniskā sadalīšanas sistēma) |
Bremžu spēka elektroniskā sadalīšanas sistēma, kas ietilpst dažās ABS sistēmās. Tā sadala bremžu spēku starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, lai nodrošinātu maksimālu stabilitāti neatkarīgi no bremžu pedālim pielietotā spiediena vai slodzes. |
EGR (izplūdes gāzu recirkulācija) |
EGR sistēma savāc izplūdes gāzes un novirza tās atpakaļ uz dzinēju, izmantojot ieplūdes kolektoru. Tā tiek samazināts patērētā skābekļa apjoms sadegšanas procesā un samazināta dzinēja temperatūra, kā arī slāpekļa oksīda emisijas. |
Elektriski atveramas un aizveramas bagāžas nodalījuma durvis |
Automobiļa bagāžas nodalījuma durvis, ko var elektriski atvērt un aizvērt. |
Elektriski vadāms panorāmas stikla jumts |
Elektriski vadāms, pilna izmēra, caurspīdīgs panorāmas stikla jumts. |
ESP |
Elektroniskā stabilitātes programma. ESP automātiski stabilizē automobili, bremzējot katru riteni atsevišķi un nepieciešamības gadījumā samazinot dzinēja griezes momentu. To izmanto, lai noteiktu riteņu griešanās ātrumu, pagrieziena leņķi un automobiļa rotāciju pa vertikālo asi. |